Narodeninová vertikálna torta

Krásny piatok vám želám. Uričte máte plnú hlavu plánov, čo spáchať cez víkend. Ak sa u vás v okolí tiež vyskytuje nejaký narodeninový oslávenec, tak ako to bolo v našej mini rodinke, mám pre vás sladký tip. Inšpirovala ma Linda Lomelino aj so svojou vertikálnou tortou a tak som sa rozhodla  upiecť ju mamine na oslavu narodenín. Pravda je, že moja starká túto štýlovú tortu (nazývanú branská) piekla už pár rokov dozadu, takže nie je to žiadna nová cukrárska vychytávka zo západu… No a zaujíma vás ako pozliepať to sladké čudo, aby vám na torte vznikli vertikálne pásiky?? Mrknite si video made by Luky a hneď vám to bude jasnejšie. Slová sú niekedy zbytočné a pravdu povediac, jednoduchšie to bolo natočiť:). Aj keď zo slovného postupu sa vám môže zdať príprava tejto torty masakeeer, je to len očný klam. Pripraviť vertikálnu tortu nie je komplikované. V podstate si len upečiete klasickú piškótu na roládu, prekrojíte na viac dlhých pásikov a zviniete:) Krém som zvolila parížsky s mascarpone, korpusy som potrela malinovým lekvárom (domácim ovšem) a celú tortu obtrela ružovým malinovým mascarpone krémom. Ozdobila som tradične ovocím a kvetmi:)) P.S: Ak by ste chceli pásiky výraznejšie, skúste upiecť piškótu bez kakaa. Po rozkrojení torty to bude naozaj krásny detail:)  No a recept je uvedený nižšie:)
Narodeninová vertikálna torta
Narodeninová vertikálna torta

Ingrediencie:

1 korpus na veľký plech  (ja som piekla dvojnásobnú dávku)

5 ks vajcia  (samostatne bielky a žĺtky)

3 PL + 2 PL krupicový  cukor

1 PL vody

5 PL polohrubá múka (preosiata)

1/2 balíčka prášku do pečiva

1 PL kakao

Krém

400 ml šľahačkovej smotany

1 PL krupicový cukor

150 g čokolády (aspoň 52 %)

2 stužovače šľahačky

250 g mascarpone

1 vanilkový cukor



malinový lekvár


you can find complete recipes here

Related Posts

Narodeninová vertikálna torta
4/ 5
Oleh